Energiebehoefte Berekenen Als Een Professional

62 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Johan, voer decimaal in als punt. Dus geen komma gebruiken.
    Voorbeeld fout: 80,5
    Voorbeeld goed 80.5
    Een sportieve groet!

  2. D schreef:

    Vraagje.. Ik heb een lichamelijke zwaar beroep. Veel lopen (+-15 km p.d), tillen. Ben een vrouw van 29 en weeg 61kg. Volgens de berekening zou 2600 kcal moeten binnen krijgen. Hoe krijg ik die binnen? Ik wil namelijk geen gewicht verliezen, mijn weerstand en energieniveau gaat dan heel erg achteruit.

  3. johan schreef:

    krijg uit mijn calculatie NaN BIJ ENERGIE BEHOEFTE

  4. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Danny, het blijft een ‘indicatie’. Een voedingsschema opstellen blijft (als je progressie wilt blijven boeken) “a never ending story”. Beschouw het als een referentie punt. Begrijp je? Groetjes

  5. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Vincent, staat daar geen uitleg bij? Soort van :)

  6. Danny schreef:

    Beste fitnessjunk,

    Toch nog een klein vraagje over de keuze van welk niveau training die ik zou moet kiezen.
    Ik doe zittend kantoorwerk en heb intensieve krachttraining, nu fiets ik daarnaast 2 keer 35 min(19/20 km per keer) per werkdag naar mijn werk en terug naast mijn krachttraining.
    Toevallig enig idee hoeveel procent ik extra moet nemen op mijn basis energiebehoefte? Ik heb nu gekozen voor zittend werk met intensieve training(55%)

    Alvast bedankt.

    Groet Danny

  7. Vincent schreef:

    Is het mogelijk om uitleg te krijgen van de activiteitenniveaus? Vooral tussen 2 en 3.
    Alvast bedankt!

  8. Kelly schreef:

    Goedenavond,
    Ik ben sinds korte tijd bezig met krachttraining en wil minimaal 10% vet kwijt. Momenteel weeg ik 67kg en zit ik op de 28% vet. Ik ben 1.68. Volgens de berekening heb ik 1569 kcal nodig, hier gaat dan 200-500 vanaf omdat ik wil cutten. Wat zijn hier dan de beste verhoudingen bij qua koolhydraten, eiwitten en vetten? Ik train 4x per week en heb een zitten beroep is 500kcal aftrek dan niet heel veel? Lijkt me zo weinig om net 1000 kcal te eten.. Alvast heel erg bedankt voor de reactie!

  9. jamile schreef:

    Een rekenvoorbeeld: Men weegt 85 kg, met een vetpercentage 10%, 85 kg x 10 /100 = 8,5 = vetmassa, 85 kg – 8,5 = 76,5 = vetvrije massa, 76,5 x 24 = 1836 kcal = basisbehoefte.

    Waar staat het getal 24 voor ???

  10. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Jimmy, voor cutten of bulken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.