Calf press Fitness oefening

bodybuiding & fitness
bodybuiding & fitness
calf press
calf press
Type: Kracht
Primaire spiergroep: Kuitspieren
Secundaire spiergroep:
Materiaal: Machine
Weerstand: Duwen
Mechanica: Isolatie

Instructie fitness oefening: Calf press

Neem plaats in de leg press machine en plaats je voeten op schouderbreedte (of iets smaller):

  • zet voorzichtig het voorste deel van de voeten op de afzetplaat en buig de enkels iets;
  • strek de voeten, houd hierbij de knieën recht.

Opmerkingen, tips en/of aandachtspunten

Zorg bij elke herhaling voor een volledige strekking van de voet om de spieren goed uit te rekken. Als de knie ligt buigt, ontspannen de oppervlakkige kuitspieren en wordt de scholspier extra belast.
Let op dat de benen niet worden overstrekt, de knieën mogen daarom niet helemaal op slot worden gezet.

Calf press: Een anatomische benadering

Met deze oefening worden vooral de gastrocnemius (de oppervlakkige kuitspieren) getraind.

Menu fitness oefeningen MUSCULUS GASTROCNEMIUS

Directe link naar het menu: Kuitspieroefeningen

bronnen/referenties

  • Krachttraining een anatomische benadering, Frederic Delavier & Michael Gundill.

verberg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.