Dips chest Fitness oefening

Dips Chest
Dips Chest
Trainingsgegevens dips chest
Type: Kracht
Primaire spiergroep: Borstspieren
Secundaire spiergroep: Schouders, triceps
Materiaal: Machine
Weerstand: Duwen
Mechanica: Compound

Instructie fitness oefening: Dips chest

Steun met je armen op de handgrepen. Strek je armen en laat je benen zweven:

  • adem in en buig de armen tot je borst ter hoogte van de handgrepen komt;
  • kom terug in uitgangspositie en adem uit.

Opmerkingen, tips en/of aandachtspunten Dips chest

Tijdens de beweging geldt dat hoe meer je met het lichaam naar voren buigt, des te meer worden de borstspieren belast. Hoe rechter het bovenlichaam, hoe meer de triceps in actie komt.

9 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Sarah, minder herhalingen is ook geen probleem :)

  2. Sarah Daems schreef:

    Is er hier mogelijk ook een alternatief voor?
    Als echte beginner (met nog een lange weg te gaan naar terug fit raken) krijg ik deze moeilijk gedaan 3x15reps..)

  3. Onno schreef:

    Is het aan te raden om dit schema 2x per week te doen met een rustdag ertussen? Ik gym namelijk 6-7 dagen per week.

  4. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Mandy, dat is er zeker. Als ik jou was zou ik beginnen met negatieve herhalingen. Dat noemt men ook wel excentrisch trainen. Je kan hier goed kracht mee opbouwen. Het gaat je vast lukken!

  5. Mandy schreef:

    Pff deze krijg ik met geen mogelijkheid gedaan…is er een alternatief?

  6. Fitnessjunk schreef:

    Hallo David, beiden spiergroepen. Bij het uitvoeren van de chest dip, wordt het accent op de borstpieren gelegd. Ze is een prima oefening, die perfect past binnen een fullbody schema.

  7. David de Wilde schreef:

    Hoi,

    Ik gebruik het schema FITNESS SCHEMA FULL BODY: SPIERMASSA OPBOUWEN. Is deze oefening daarin bedoeld om de borst of de triceps te belasten?

  8. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Jubelee, even denken… Als je de dip doet om de triceps te trainen, zou je een triceps extension kunnen doen. Wil je echter de nadruk op de (onderkant) borstspier leggen, doe dan de decline bench press. Mocht deze er niet zijn, de decline dumbbell press. Welk schema volg je? Groetjes.

  9. jubelee schreef:

    heb je voor deze misschien een alternatief? want dit apparaat heeft mijn sportschool volgens mij ook niet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.