Fitness Oefeningen

bodybuiding & fitness
bodybuiding & fitness

fitness oefeningen

Hier vind je een breed scala van fitness oefeningen. Variërend met behulp van machines, vrije gewichten tot gebruik van het eigen lichaamsgewicht. Dit zijn oefeningen om een de spieren goed te kunnen ontwikkelen. Je kunt na het volgen van een fitness schema andere fitness oefeningen kiezen, voor de afwisseling en om gewenning te voorkomen. Ook kun je de spieren door gevarieerd te belasten, completer ontwikkelen.

Advertentie ** Hoogwaardige Whey Proteïne **

Droge spiermassa opbouwen! Voor 22:00 besteld, morgen in huis. Al vanaf € 6,95.

Samengestelde fitness oefeningen

Compound exercises / multi-joint movements en in het Nederlands samengestelde oefeningen: Fitness oefeningen die één of meer spiergroepen en meerdere gewrichten aanspreken, tijdens het uitvoeren van een kracht oefening. Een goed voorbeeld van samengestelde oefening is de Barbell Squat. Deze oefening richt zich voornamelijk op de bovenbeenspieren, maar ook op de hamstrings, kuiten, billen, buik, onderrug en buigen de heupen, knieën en enkel gewrichten.

Isolatie fitness oefeningen

Isolation exercises / single-joint movements en in het Nederlands isolatie oefeningen: Fitness oefeningen die één spiergroep en één gewricht aanspreekt, tijdens het uitvoeren van een kracht oefening. Een goed voorbeeld van een isolatie oefening is de Leg Extensions. Deze oefening spreekt enkel de bovenbeenspieren aan en buigt enkel het kniegewricht.

Enkel lichaamsgewicht oefeningen

Bodyweight exercises: Fitness oefeningen waarmee alleen je lichaamsgewicht als weerstand factor wordt ingezet. Goede voorbeelden van lichaamsgewicht oefeningen zijn de Pull Up of de Chest Dips.

Advertentie ** Supplementen Ssssupersale **

Tot 70% korting! Voor 22:00 besteld, morgen in huis. ** Op = Op **

Rek en Strek fitness oefeningen

Stretching en in het Nederlands rekken en/of strekken: Op een voorzichtige manier rekken van een spiergroep om de betreffende spiergroep voor te bereiden op inspanning en/of om de lenigheid van de betreffende spiergroep te trainen en te verbeteren.

Kracht oefeningen bij Powerlifting

Powerlifting: Powerliften is een krachtsport en wordt vooral in competitieverband gedaan, waarbij er drie oefeningen van belang zijn. Dit zijn de squat, bench press en deadlift. In het Nederlands is dit te vertalen tot de kniebuiging, het bankdrukken en het tillen van de grond. Deze drie oefeningen worden ook wel gezien als de ”grote drie”, omdat deze oefeningen onmisbaar zijn in een goed ontworpen krachtschema. Het doel van powerliften is deze oefeningen in correcte techniek uitvoeren, met een zo zwaar mogelijk gewicht.

Olympische lifts

Olympisch Gewichtheffen is een krachtsport (competitieverband) waarbij er een halter met gewichten van de grond tot boven het hoofd gebracht moeten worden. Er zijn twee oefeningen van belang, de Snatch en de Clean & Jerk. Het is een heel technische krachtsport, het vergt doorzettingsvermogen om bewegingen te perfectioneren en te fine-tunen, maar ook kracht om met steeds zwaardere gewichten te werken. Het Gewichtheffen wordt ook veel gedaan als krachttraining voor andere sporten om de prestaties; explosiviteit, snelheid, kracht, vermogen, balans, coördinatie, mobiliteit en zelfs spieropbouw te verbeteren.

Advertentie

Alle stappen om binnen korte tijd het lichaam van je dromen te bereiken?

Ontdek in het volgende boek alle specifieke stappen en instructies om massieve kracht te creëren, grote spieren te kweken, en hoe je ervoor zorgt dat je vetpercentage laag is, zodat je goddelijke lichaam voor iedereen goed zichtbaar is.
  • Je krijgt schema's die elke spiergroep dekken, of slechts de spiergroepen die jij wilt.
  • De schema's zijn gemikt op het creëren van gedefinieerde spieren.
  • Je krijgt oefeningen voor alle spiergroepen. 
  • Deze oefeningen zullen simpel te volgen zijn maar goed uitgelegd zodat jij op veilige wijze je doelen kunt bereiken.
  • Je zult precies leren wat je moet eten om je spieren te voeden voor snelle spiergroei.
  • Je zult precies leren wat je moet eten of niet moet eten om vet te verliezen.
  • En je krijgt nog veel meer...
Klik hier en leer meer over het boek of om het uit te proberen met de 60-dagen-niet-goed-geld-terug garantie.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.