Voedingsschema Maken Als Een Professional

6 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Beste bezoekers, vetmassa en vetvrije massa kun je (hoef je niet) in te voeren. De berekening doet de calculator. Dat is juist het handige! Je vult enkele je vetpercentage en je gewicht in, de rest gaat vanzelf :))))))

  2. Esther schreef:

    Bij mij doet de calculator het ook niet. Hij vult vetmassa en vetvrije niet in… er komt niets. Ook niet als ik even wacht. Ook niet in andere browser.

  3. Fitnessjunk schreef:

    Beste Sandra, het is haast niet mogelijk om een degelijk voedingsschema op te stellen enkel op basis van het totale lichaamsgewicht. Meet je vetpercentage en maak gebruik van de calculator. Zie hier de ultieme uitleg (+calculator), betreffende 7 punts huidplooimeting.

    Houd het aan het begin vooral simpel, want onnodige complexiteit is juist het gene waar veel mensen de mist in gaan. Het wordt dan namelijk al snel te “vaag” en mensen zijn dan eerder geneigd onzeker te worden. Dat werkt averechts. Als je geen professionele bodybuilder bent :) doe dan bijvoorbeeld het volgende.

    Als je activiteiten niveau per week over een maand gezien +/- gemiddeld gelijk is, eet dan gewoon een totaal aan kilocalorieën per dag. Dat houd je 6 weken vol, meet opnieuw je vetpercentage en analyseer het resultaat. Ietwat vetpercentage erbij, dan verlaag je het totaal aan dagelijkse kcal. Check na 6 weken weer… Te snel afvallen is nooit goed. Als je geen ervaren sporter bent, is 0.5 kilo lichaamsgewicht p.w afvallen meer dan genoeg. Meten = weten. Je hebt dan ook een referentiepunt. Dat is je eerste stap.

    Bedenk ook dat het geen falen is als blijkt dat bij de tweede meting je vetpercentage ietwat omhoog is gegaan. Je doel is immers bereikt, je hebt een referentie punt. Het is uiteraard wel belangrijk om je aan het voedingsschema te houden…

  4. Sandra schreef:

    Ik ben helemaal fan van je website! Ik heb wel een vraagje. Ik ben niet heel licht (76kg) en heb een behoorlijk actief leven (2 kleine kindjes). Ik heb eens 2 dagen als test op een werkdag (= 8 uur zitten) een hartslagmeter gedragen en ik kwam op 2200kcal en 2400kcal. Op die dagen heb ik niet eens gesport of met de kinderen gaan wandelen/naar de speeltuin geweest. Eigenlijk moet ik hier de activiteit van mijn trainingen nog bijtellen en van dat totaal zou ik dan toch 500kcal moeten halen om af te vallen toch?
    Het zit namelijk zo: ik denk dat ik veel te weinig eet, wat enorme vreetbuien in de hand werkt. Ik mik op 1500kcal per dag, dat gaat zelden een hele dag goed, op den duur eet ik alles wat los en vast zit. Zou het helpen om per dag te bekijken wat ik eigenlijk verbruik en voor elke dag afzonderlijk te berekenen waar ik op uit moet komen om af te vallen? Ik denk dat ik het dan veel beter kan volhouden. Of denk ik nu helemaal verkeerd? Het lijkt namelijk zoveel om bijv. 2200kcal te eten en toch af te vallen?

  5. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Miller, de calculator werkt prima. Ik denk dat je te snel hebt willen invullen :) De onderdelen die je NIET kunt invullen, berekend de calculator voor je. Probeer het anders nog eens… De vetpercentage calculator (door middel van middel-omtrek e.d.) hebben we van de site gehaald. De calculator is niet geschikt voor ‘Esthetisch Fitness’. Een nauwkeurige manier om de vet % te meten, kan middels huidplooimeting. Vriendelijke groet.

  6. Miller schreef:

    De calculator is defect. Je kan bij sommige onderdelen niks invullen. Dit merkte ik ook al bij de vetpercentage calculator

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.