Kneeling squat Fitness oefening

bodybuiding & fitness
bodybuiding & fitness
Kneeling Squat
Kneeling Squat
Trainingsgegevens kneeling squat
Type: Kracht
Primaire spiergroep: Bilspieren
Secundaire spiergroep: Buik, onderrug en hamstrings
Materiaal: Barbell
Weerstand: Duwen
Mechanica: Compound

Instructie fitness oefening: Kneeling squat

Stel de balk van power rack in de gewenste hoogte. Kniel achter de lange halter. Het kan handig zijn om gebruik te maken van een mat, ter bescherming van de knieën. Schuif je lichaam onder de lange halter, over de achterzijde van je schouders. Je schouders moeten worden ingetrokken en de halter strak over je rug. Haal de halter uit het rack:

  • Kijk naar voren en leun achterover tot je met je kont je kuiten raakt;
  • Beweeg nu de omgekeerde volgorde omhoog, tot je romp in rechte positie.li>

Menu fitness oefeningen MUSCULUS GLUTEUS MAXIMUS

Directe link naar het menu: bilspier oefeningen.

2 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Bart, de kneeling squat zorgt voor een hoger EMG gluteus waarde (main/peak activation) dan de barbell back squat. Mocht je de gluteus beter willen isoleren…

  2. Bart B schreef:

    Wat is het voordeel van een kneeling squat t.o.v. een reguliere back squat betreft de training van de gluteus groep?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.