Standing military press Fitness oefening

Standing Military Press
Standing Military Press
Trainingsgegevens standing military press
Type: Kracht
Primaire spiergroep: Schouderspieren
Secundaire spiergroep: Triceps
Materiaal: Barbell
Weerstand: Duwen
Mechanica: Compound

Instructie fitness oefening: standing military press

Pak de barbell vanaf een rek met een bovenhandse greep, iets breder dan schouderbreedte. Plaats de barbell aan de voorkant van de hals, op hoogte van bovenzijde van de borstkas. Voeten kunnen worden geplaatst op schouderbreedte.

  • adem in en strek de armen verticaal omhoog;
  • adem aan het einde van de beweging uit.

Opmerkingen, tips en/of aandachtspunten standing military press

5 reacties

  1. Tom schreef:

    Hey, ik leef nog hoor!

    ik ben heel dik geworden. ik weeg nu 154kg en dit niet met spier maar vet.

    groetjes tom :P

  2. Fitnessjunk schreef:

    @Toon :p Is hij aardig droog getraind ;)

  3. Toon schreef:

    @ Fitnessjunk
    LOLZ! Tom zal naar mijn idee nu niet meer reageren, nadat ie `n half jaar z`n adem ingehouden heeft… :P

  4. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Tom, sorry voor de wat late reactie. Waarschijnlijk een “systeem” fout. Maar alsnog een antwoord op je vraag. Zie hier een artikel over ademhaling tijdens krachttraining. Vriendelijke groet.

  5. Tom schreef:

    Ik zie bij bijna alle oefeningen staan: “- adem aan het einde van de beweging uit.” Zelf is mij altijd aangeleerd tijdens de beweging (kracht) uit te ademen. Wat is jullie visie hierop?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.