Pull up Fitness oefening

pull-up
pull up
Type: Kracht
Primaire spiergroep: Lats
Secundaire spiergroep: Biceps, onderarmen
Materiaal: Machine
Weerstand: Trekken
Mechanica: Compound

Instructie fitness oefening: Pull up, chin up

Ga hangen aan de optrekstang met de duimen naar naar buiten en je armen op schouderbreedte:

  • adem in en trek op tot je met je kin ter hoogte van de halter komt.
  • adem aan het einde van de beweging uit.

6 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Willem, dat vragen meer mensen zich af. Je zou oefeningen eerst negatief kunnen uitvoeren. Dat noem je ook wel excentrisch. Op de sportschool spreken ze vaak over negatieve herhalingen. Ik heb hier een artikel over geschreven. Zie excentrisch trainen. Heel veel succes!

  2. Willem schreef:

    Wat als ik geen chin ups kan doen?

  3. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Ed, het beste kun je de varianten afwisselen. Groetjes

  4. Ed schreef:

    Beste Fitnessjunk,

    ik ben begonnen met het killer Compound schema, hierover heb ik een paar vragen.
    1 de Chin up en Pull up staan beide in het schema van dag 3 ik ga ervan uit dat ik één van beide uit moet voeren?
    2 hoe lang moet ik dit schema minimaal volgen? Ik wil ook variëren.
    3 wat is een volgend schema wat bij dit schema goed aansluit?
    Het schema bevalt me zeer goed, ik heb direct gemerkt dat ik de spiergroep die op dag 2 getraind wordt verwaarloosd heb (3 dagen spierpijn) :).
    Alvast bedankt voor je reactie.

    Groet,
    Ed

  5. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Stefanie, een mogelijkheid is om de oefeningen enkel excentrische uit te voeren. Hiermee bouw je in een korte tijd zeer veel kracht op! Zie ook, excentrisch trainen. Mocht je het anders willen doen. De lat pulldown is een redelijk alternatief. Groetjes

  6. Stefanie schreef:

    Ziet er leuk uit, maar wat als ik dat niet kan? Hoe doe ik deze oefening dan?

    Groet,

    Stefanie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.