Bulken: Het Fitnessjunk Bulk Protocol

30 reacties

  1. Laura schreef:

    15 procent voor vrouwen is wel heel erg laag..

  2. Semmy van der Bilt schreef:

    Hi, geld dit ook voor vrouwen? Ik ben 175cm lang en weeg 75 kg, ik wil graag bulken en eet nu in de verhouding; 35%koolhydraten, 40%eiwit en 25%vet.

  3. Michiel schreef:

    Hi fj,

    Als eerste fantastisch artikel, hier heb ik heel veel aan! Ik ben 24 en ben in de afgelopen 8 maandan gestaag bezig geweest met cutten, zit op 1900kcal per, ik woog 95kg en weeg nu 78, en ben van plan om binnenkort te beginnen met bulken. Mijn vraag is alleen ik ben natuurlijk niet elke dag even actief (niet elke dag werken, redelijk actief, en ook niet elke dag fitnessen dit doe ik 4x per week). Moet ik toch elke dag op dezelfde kcal zitten of alleen op de dagen dat ik echt actief ben?

    Michiel

  4. Fitnessjunk schreef:

    Nee Kees, je zult niet dik worden. Je vetpercentage zal iets omhoog gaan. Maar je hebt het over clean bulken, dus dat zal reuze meevallen. Na 8 weken opnieuw wegen/meten…

  5. Kees schreef:

    Hoi,

    Ik zit nu rond 12/13 % bodyfat. Heb een sixpack als ik aanspan. Als ik nu ga lean bulken, zal ik dan dik worden of krijg ik gewoon wat meer vet

    Kees

  6. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Anthony, bedankt voor je compliment.

    1. Ik heb de percentages aangepast doormiddel van een grafiek. Een stuk overzichtelijker en bedankt voor je oplettendheid.
    2. Nope. Het is of bulken of cutten…
    3. Tussen de 8 en 12 reps is prima voor spieropbouw

    Vriendelijke groet

  7. Anthony schreef:

    Hoi FJ,

    Ten eerste erg goede site!

    1. Ik zie dat er 2x dezelfde verhouding voor macronutriënten is gebruikt in het artikel Bulken, als ook in Cutten. Beide staan op 30% eiwitten, 50% koolhydraten en 20% vetten. Klopt dit?
    2. Ik heb een klein beetje een buikje, bij aanspannen zijn blokjes goed te zien. Zonder aanspannen vooral smorgens goed te zien, in de loop van de dag verdwijnen ze. Toch net iets te veel vet. Ik heb een atletische bouw oftewel bijna droog, op mijn buik, billen en benen na. Nu wil ik graag spiermassa opbouwen, maar tegelijkertijd ook een sixpack. Kan dit tegelijk?
    3. Ik las bij de schemas dat voor spiermassa 8-10 herhalingen goed zijn, in een reactie (weet even niet meer welk artikel) las ik dat 12-15 herhalingen goed zijn. Wat is beter?

    Ik zie je reactie graag tegemoet!

    Groeten, Anthony

  8. Randy schreef:

    Goedenavond

    Ben mijn hele leven vrij smal geweest maar heb brede schouders van natuurlijke bouw. Heb al meerdere malen een schema voor eten en sporten gehad maar blijf al jaren steken op 66 kilo en 7% lichaamsvet ben 1.73 sixpack krijg ik er gratis bij altijd al gehad. Maar momenteel weer aan het diëten en probeer aan te komen maar helaas dit gaat niet meer zo goed blijf hangen heb je nog enige tips voor mij

  9. Fantic schreef:

    Hallo, ik heb een vraag, Ik ben 16 jaar ,ben 1.78 en week 58 kg (ik weet het beetje aan de lichte kant) train nu 2.5 jaar 4× in de week en mijn vetpercentage weet ik niet helemaal (waarschijnlijk rond 12-15%, er is ook geen sixpack zichtbaar), nu ben ik benieuwd of ik moet cutten ja of nee en wat ik dan als beste in de middag op brood kan doen en wat ik in de avond het beste kan eten en eventuele snacks.
    Met vriendelijke groet,
    Fantic

  10. Fitnessjunk schreef:

    Andries, de keus is geheel aan jouw. Alhoewel 16% lichaamsvet voor een veertiger niet verkeerd is (zeer oké voor de gemiddelde Nederlander!), vind ik dat het ook zeker niet hoger hoeft te zijn. Ik zou persoonlijk heel geleidelijk naar de 12% toewerken.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.