Beenspier oefeningen musculus quadriceps femoris

Beenspier oefeningen

Beenspier oefeningen

Hier vind je een breed scala van verschillende soorten beenspier oefeningen. Variërend met behulp van machines, vrije gewichten tot gebruik van het eigen lichaamsgewicht. Dit zijn basisoefeningen om de beenspieren te ontwikkelen. Je kunt iedere beenspier training andere beenspier oefeningen kiezen, voor de afwisseling en om gewenning te voorkomen. Ook kun je de beenspieren, door gevarieerd te belasten, completer ontwikkelen.

Het overzicht van de beenspier oefeningen

Instructie: Barbell (Back) Squat
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Barbell
Instructie: Hack Squat
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Machine
Barbell Front Squat
Instructie: Barbell Front Squat
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Barbell
Leg Press
Instructie: Leg Press
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Machine
Barbell Lunge
Instructie: Barbell Lunge
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Barbell
Barbell Full Squat
Instructie: Barbell Full Squat
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Barbell
Dumbbell Lunges
Instructie: Dumbbell Lunges
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Dumbbell
Leg extension
Instructie: Leg Extensions
Doelgerichte Spier: Bovenbeenspier
Type Materiaal: Machine

Beenspieren vanuit esthetisch perspectief

Op esthetisch vlak zijn dikke dijen veel minder gezocht dan een gespierde romp, waardoor de dijbenen vaak verwaarloosd worden. Toch moeten ze mooi gewelfd zijn, een welving die kan worden bereikt door vooral compound oefeningen uit te voeren.

een EMG-geoptimaliseerde beenspier oefeningen schema

Er zijn velen manieren om de verschillende beenspier fitness oefeningen te combineren om tot een goed compleet beenspier workout te komen. Het volgend fitness schema is een goed voorbeeld voor algehele ontwikkeling van indrukwekkende beenspieren (+hamstrings, billen en kuiten). Zie hier het beenspier schema gebaseerd op EMG studie.

1 reactie

  1. Peter v d Bosch schreef:

    Geachte Heer/Mevr.
    Ik sport vier maal per week anderhalf a 2 uur voornamelijk krachttraining mijn leeftijd is 67 jaar ik gebruik hiervoor eiwitshake;s en bcaa,s wat is uw
    mening hierover en hoe lang mag een maximale training duren mijn lengte is 1.75 en mijn gewicht is 81 kilo is dat te zwaar of niet men beweerd dat
    je door krachttraining zwaarder wordt.
    Ik heb ook creatine gebruikt maar dat houd te veel vocht vast of zegt u dat is goed als je krachttraining doet.
    Tot slot wil ik u vragen wat nou het beste voeding- schema is als je veel krachttraining doet.
    Ik wil u vriendelijk bedanken voor uw tijd en reactie.
    m.v.g. Peter v d Bosch

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.