Barbell calf raises Fitness oefening

bodybuiding & fitness
bodybuiding & fitness
Barbell Calf Raises
Barbell Calf Raises
Type: Kracht
Primaire spiergroep: Kuitspieren
Secundaire spiergroep:
Materiaal: Barbell
Weerstand: Duwen
Mechanica: Isolatie

Instructie fitness oefening: Barbell calf raises

De halter ligt op de steun: Laat je eronder glijden en plaats de halter tegen de monnikskapspieren, iets hoger dan de achterste hoofden van de deltaspieren. Pak de halter met beiden handen beet (de afstand is afhankelijk van je bouw) en trek je ellebogen naar achteren;

  • zet voorzichtig het voorste deel van de voeten op de steun/blok en buig de enkels iets;
  • strek de voeten, houd hierbij de knieën recht.

Opmerkingen, tips en/of aandachtspunten Barbell calf raises

Omdat de triceps surae zo sterk en stevig is – de spiergroep heft het lichaam tijdens het lopen, geheel op eigen kracht, duizenden keren per dag op – kan deze makkelijk met zware gewichten worden belast.

Barbell calf raises: Een anatomische benadering

Met deze oefening train je de triceps surea, bestaande uit de scholspier en de oppervlakkige kuitspieren. Zorg bij elke herhaling voor een volledige strekking van de voet om de spieren goed uit te rekken. Als de knie ligt buigt, ontspannen de oppervlakkige kuitspieren en wordt de scholspier extra belast.

Menu fitness oefeningen MUSCULUS GASTROCNEMIUS

Directe link naar het menu: Kuitspieroefeningen

bronnen/referenties

  • Krachttraining een anatomische benadering, Frederic Delavier & Michael Gundill.

verberg

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.