Uitgebalanceerd Persoonlijk Voedingsschema Opstellen

90 reacties

  1. Caroline schreef:

    Hallo Fitnessjunk!

    Ik ben Caroline en 17 jaar oud.
    Ik wil graag een voedingsschema opstellen maar ik kom er niet goed uit.
    Kan je mij misschien helpen? Mijn doel is een strakke body en meer spieropbouw. (afvallen hoeft niet ik weeg 50 kilo)

    Groetjes!

  2. Sil schreef:

    Hoi Fitnessjunk,

    op dit moment ben ik zoekende qua verhoudingen e/k/v.
    Ik ben 1.58, weeg 55 kilo en heb een vetpercentage van 22.9%. Ik train 5 keer per week. 3 x benen (volledig) 2x de rest van het lichaam + cardio. Ik wil graag mijn vetpercentage verlagen. Op dit moment eet ik 1500 kcal, waaruit 53% E.. 37% K en 11% vet.

    Wat is de beste richtlijn?

    Groet

  3. Erik schreef:

    Dag Fitnessjunkie,
    ik wil graag spiermassa en gewicht aankomen ik ben:
    176 cm
    20 jaar
    64 KG
    Ik eet nu (samen met aankom shake) 3200 KCAL, is dit aan te raden of zou je me aanraden om meer Kcal te eten ?

  4. Fitnessjunk schreef:

    Michiel, met 13.9 is een sixpack nog lang niet zichtbaar… :) Bij de meeste mannen rond de 9% en echt pas goed rond de 7%. Voor een accurate lichaamsvetpercentage meting, wordt de 7 punts huidplooi meting methode gebruikt!

  5. Michiel schreef:

    Aanvulling op post: volgens meting nek, middel omvang zit ik op 13,9% vetpercentage maar dat lijkt me me niet kloppend, anders lag ik al met sixpack in het zwembad.

  6. Michiel schreef:

    Hallo, ik heb een vraag: ik ben 1.80m, 78kg en heb vetpercentage rond de 21%.
    Doe een jaar aan krachttraining en ben op zoek naar volgende stap. Wil wel iets afvallen maar in gezin met 2kleine kinderen geen zin om hele dieet erop aan te passen. Wat is qua training en voeding aan te raden? Train 3x p/wk. Eet geen overbodige suikers meer. Eet genoeg eiwitten/koolhydraten voor spieropbouw/herstel. Ben juist begonnen met compoundschema.

  7. Lisa schreef:

    Ontbijt: 250gr magere milde kwark met 60gr blauwe bessen en 30 gr spelt vlokken
    Tussendoor: 1 volkoren cracker met 30+ kaas, 1 gekookt ei
    Lunch: 250gr gemixte groenten, 1 st. Kipfilet
    Tussendoor: 30gr ongebrande ongezouten noten, 150gr cherrytomaten
    Diner: biefstuk, Griekse salade
    Tussendoor: 150gr magere milde kwark met honing

    Mijn kcal behoefte berekend en macronuiten verhouding uitgerekend. Nu voedingsschema daarop maken lastig zeg! Heb nu het bovenstaande, even invullen in fatsecret en dan hoop ik dat de verhoudingen zo kloppen haha, hoor graag advies/meing

    Supersite!

    Groetjes lisa

  8. Fitnessjunk schreef:

    Beste Deborah, als eerst wil ik je complimenteren. Je hebt een pracht fysiek! Met jou status (en stats) ;) valt er weinig te adviseren. Het enige wat ik me kan bedenken, is dat je eventueel zou kunnen sleutelen met macronutriënten verhoudingen… Leuk dat je de website bezoekt!

  9. Deb schreef:

    Hoi fitnessjunk,
    Ik heb net een wedstrijd achter de rug. En wil graag nu weer wat bouwen maar niet al teveel aan vet aankomen, ik blijf namelijk hangen op 21/20 procent,
    Met tang is dat 18 procent en ik ben 34, 1.65 en nu 57,7 kilo.
    Ik wil spiermasaa aankomen, maar raak een beetje verdwaald in alle berekeningen en adviezen
    Wat eet ik nu op trainingsdagen en op niet trainingsdagen, ik train kracht 4x pw en geef 6 uurtjes sportlessen.
    Kan jij mij advies geven? Zodat ik dat een tijd kan gaan proberen tot mijn cut? Plan is maart weer een wedstrijd met een veel lager verpercentage
    :)

  10. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Sharmyne, je bent serieus bezig :) Oke, zorg ervoor dat je krachttraining sessie maximaal een uur gaat duren + half uur cardio is in totaal anderhalf uur. Eet op trainingsdagen op onderhoudsniveau en op rustdagen een calorisch tekort van 200. Check na 6 weken je stats. Maak je niet druk om de uitkomst, de eerste (paar) keer is het even uitzoeken… Ik heb even geen zin om te rekenen ;) , maar wat is je vetpercentage? Je bent goed bezig, door eerst je voedingsschema te willen personaliseren!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.