Uitgebalanceerd persoonlijk voedingsschema opstellen

90 reacties

  1. blank Vince schreef:

    Hallo, Mooie site, mijn complimenten! Een vraagje, ik heb in de rekenhulp berekend wat mijn dagelijkse calorie behoefte zou moeten zijn om op hetzelfde gewicht te blijven. Dit kwam uit op 2490.38 cal. Gaan de berekeningen hieronder over hetzelfde? Want dan kom ik namelijk uit op 1327.85 kcal. Haal ik de dingen door elkaar? Gr Vince

  2. blank Fitnessjunk schreef:

    Hallo Tom, maak een keuze. Of droogtrainen of spiermassa opbouwen. Als je op 16% BF zit, adviseer ik je om eerst te gaan droogtrainen. Vriendelijke groet

  3. blank tom schreef:

    Hoi, Ik ben 20 jaartjes oud 1.80m 76kg. Graag wil ik vet vrije masse opbouwen waarbij ik mijn vet percentage verlaag (op het moment 15/16%. (EDIT – Tekst verwijderd).

  4. blank Dave schreef:

    Beste fitness junk

    Ik heb een paar vragen ik ben 1,78 lang weeg nu rond de 77 kilo en wil graag meer,
    Ik eet per dag brinta met melk 4 eieren als ontbijt
    12 uur rijst met kip 100 gr kip
    15:00 rijst met 100 gram kip met 500 gram kwark
    6 uur 100 gram kip
    Na het trainen whey shake 30 gram
    Ik wil graag een strakke buik behouden maar wel meer kilos aankomen
    Kan je me helpen groet dave

  5. blank Fitnessjunk schreef:

    Beste Michael, als het op een gezonde manier moet gaan, kan niets “snel”. Zowel spieren opbouwen als droogtrainen. Gezien je werk, zou ik ervoor kiezen altijd rond een bepaald vetpercentage te blijven “hangen”, zodat je voor een shoot,”snel” even kunt droogtrainen. Ik zou zout (vocht) en zuivel (onderhuids vet) uit je voedingschema halen >> spierdefinitie. Ik heb wel eens gehoord :) dat bodybuilders voor een wedstrijd ook een enige tijd hun vocht inname beperken… Even voor de duidelijkheid, dat is NIET gezond. Groeten

  6. blank Fitnessjunk schreef:

    Hallo Angelique, zie het volgend artikel: Bulken, de complete handleiding.. Hier heb je vast wat aan! Groetjes

  7. blank Michael schreef:

    Beste FitnessJunk!

    Allereerst bedankt voor deze overzichtelijke en informatieve website!

    Vraagje: Ik ben bezig met een low carb dieet omdat ik moet afvallen voor een shoot ( ik doe modellen werk)
    Ik vroeg mij af of u ook tips en tricks heeft die ik kan gebruiken voor een shoot om zo droog en gespierd mogelijk te zijn ogen op dat moment. is er een vaste routine of moet ik gewoon zoeken wat het beste bij me past ( Ik durf het namelijk niet zomaar te proberen want mocht het niet goed zijn lijd de opdracht eronder. )

    Bij voorbaat dank!

    Groetjes!
    ( keep up the good work )

  8. blank Angelique schreef:

    Hallo,

    Ik ben sinds een tijdje aan het sporten, kracht training en wil graag wat kilo’s aankomen. Maar ik heb geen idee wat goed is om te eten en wat niett. Heb jij tips? Of een voedingschema ?

    Groeten

  9. blank Fitnessjunk schreef:

    Hoi Nancy, het beste is om je vet te meten door middel van huidplooimeting. ALs je dat hebt gedaan, maak ik een berekening voor je! ;)

  10. blank Nancy schreef:

    Hoi,
    Ik wil gaan starten met afvallen d.m.v 2x per week bodypump en 1 a 2 x per week harlopen. Ik ren nu 45 minuten non stop a 10 km/pu.
    Ik heb via deze site mijn vetmassa gemeten.
    Ik ben 176 lang en weeg nu 75 kilo. Ik ben niet dik maar wil gewoon rond de 68 a 70 wegen en wat strakker worden.
    Waar ik nu niet uit kom via deze site is wat voor mij goed zou zijn aan aantal calorieën.
    Volgens de berekening heb ik lichaamsvet 30,9, aantal kilo 23,2 en vetvrijmassa 51,8.

    Zouden jullie mij alsjeblieft een advies kunnen geven

    ik vind jullie website overigens wel geweldig. Erg veel overzichtelijke informatie.
    Bedankt alvast.
    Groet Nancy

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *