Macronutriënten Verhouding Berekenen

43 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Roos, snel afvallen is nooit goed! En als dit werkt voor jou, is het voor jou de perfecte ratio :)

  2. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Dennis, tijdens de update een verkeerde berekening ingevoerd. Zal nog wel moe zijn geweest van trainen :) Maar nu zijn de % goed.

  3. Roos schreef:

    Grafiek is cool gedaan, overzichtelijk. het gekke is dat ik zo vaak hoor dat je vetten rond de 70% moeten zitten en eiwitten en khd laag.
    Hier lees ik dat het ook kan met meer eiwitten.
    Nu val ik wel (langzaam) af met 40% eiwitten. Dit werkt wel voor mij en ga dit ook volhouden…
    :-)

  4. Dennis schreef:

    Hoi Fitnessjunk,

    jullie calculator geeft een fout aan. Als je op KH hoog (spieropbouw) klikt wisselt hij de koolhydraten en vetten om. Calculator geeft dan 20% koolhydraten aan en 50% vetten en dit moet andersom zijn. Je kunt het wel handmatig correct invoeren.

    Mvg, Dennis.

  5. R schreef:

    Uuuh…klopt het dat de percentages zijn veranderd in de berekening van balans?
    En alleen bij deze of ook bij de andere twee?
    Zo ja, waarom deze verandering.

  6. Roos schreef:

    Hoi Hoi, oh ik ben heel erg benieuwd! Morgen ga ik weer even kijken dan. Fijne avond!! Groetjes roos

  7. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Roos, ik ben momenteel een grafiek aan het maken en ik denk dat jij er zeker wat aan zult hebben! Kijk morgen nog eens, dan zie je een grafiek… Persoonlijk vind ik het prettig als bepaalde dingen visueel worden gemaakt. Laat maar weten wat je ervan vindt! Groetjes.

  8. Roos schreef:

    Hoi Hoi,
    Dank voor je reactie: -) ik ben blij wat meer duidelijkheid te hebben, jullie hebben ook een fijne site! Fijne daagjes gewenst.

    Groetjes roos

  9. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Roos, dat eiwitten naar suikers worden omgezet (?). Je bedoeld wellicht het volgende (ik formuleer het even heel simpel). Het lichaam kan aminozuren uit eiwit in eten of uit de spieren omzetten in glucose. Dat gebeurt vooral als het over te weinig glucose beschikt. Bijvoorbeeld wanneer je heel lang niets hebt gegeten, of als je heel weinig koolhydraten eet. Met het nuttigen van complexe koolhydraten is verder niets mis mee.

  10. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Lot, dat ligt niet zo simpel. Dat is afhankelijk van meerdere factoren: Doe je aan krachttraining, houd je van duursport, past een ratio binnen je “lifestyle”, etc,.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.