Vet Verbranden Door Middel Van Cardio Training

8 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Beste Vivian, reduceer krachttraining dagen naar 4x in de week. Richt je op compound oefeningen. Na krachttraining kun je 15 a 20 min cardio doen. Waarom? Rust en herstel is zo beter in balans. Strakke billen creëer je in de keuken ;). Zorg dat je voeding is uitgebalanceerd naar het doel wat je voor ogen hebt. En dat is droogtrainen!

  2. vivian schreef:

    Hoi,

    Ik ben het even helemaal kwijt wat nu het beste is. Ik hoor veel verschillende verhalen.
    Mijn vraag is wat ik beter kan doen. Ik sport zo’n 6 keer per week. Ik doe graag krachttraining en na het trainen doe ik 15 tot 20 min HIIT er
    achteraan. Uiteraard wil ik graag vet verbranden. Is het dan nog beter om 1 keer in de week alleen maar cardio te doen en geen krachtraining?
    Ik hoop dat je mij hier tips over kunt geven.

    Ik hoor het heel graag!
    Groetjes Vivian

  3. Fitnessjunk schreef:

    Cardio (HIIT) is een activiteit die het lichaam energie kost, zoals trap lopen, fietsen naar werk, krachttraining etc.. Krachttraining en intensief cardio, hebben naast dat het lichaam energie kost, een aantal voordelen. Krachttraining heeft als voordeel dat het ondersteund bij spierbehoud en dat weer indirect een positief invloed heeft op het metabolisme. Intensief cardiovasculaire training verbrand ‘absoluut’ meer calorieën dan matige cardio en heeft een positief invloed op de lichamelijke “conditie” en evenals als krachttraining een positief invloed op het metabolisme.

    Bij matig intensieve cardio worden in het lichaam verhoudingsgewijs meer vetten als energiebron aangesproken, in tegen stelling tot HIIT cardio… Dus als je voldoende tijd hebt ;)

  4. Max schreef:

    Jullie zeggen aan de ene kant dat je intensief moet trainen om zo veel mogelijk vet te verbranden, maar aan de andere kant zeggen jullie dat er getraind moet worden met een hartslag van 60-70% van de HFmax. Dit is dus een extensieve duurtraining. Een intensieve duurtraining is uit mijn hoofd gezegd vanaf 80-85% van de HFmax. HIIT is wel intensief. Dat is een intensieve interval.

  5. Fitnessjunk schreef:

    Waarom dan niet de cardio na de training? :)

  6. Matis schreef:

    Hallo,
    Hoe lang mag de pauze zijn tussen de cardio voordat je weer pas na 20 minuten vet gaat verbranden?
    Ik fiets 8 km voordat ik ga fitnessen, dan kleed ik me om, soms wacht ik op iemand. Totaal duurt de tijd dat ik stilsta max 5 minuten. Telt dat dan nog bij de cardio?

  7. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Rox, een voedingsschema is het belangrijkst. Afhankelijk van je doel >>> intensiteit. Als puur afvallen je doel is, zou ik wat intensiever cardio gaan doen.

  8. Rox schreef:

    Hi,

    Ik vraag me wat af over de informatie qua optimale hartslagzone voor vetverbranding. Ik zag ergens staan dat vetverbranding tussen de 50 en 60 % van de maximale hartslag optimaal is en in dit artikel staat dat er tussen de 60-70% het meeste vet wordt verbrand. Behoud je bij het eerstgenoemde meer spiermassa dan bij het laatstgenoemde? Is het dan afhankelijk van wat je doel is ( 1 of 2) wat het meest optimaal is?
    Mijn doel is voornamelijk vetverbrandig en ik wil hierbij zoveel mogelijk spier behouden (en hopelijk daarna opbouwen). Wat is dan voor mij de ideale zone om cardio training in te doen?

    Bedankt alvast!

    Grt,

    Rox

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.