Nutrient Timing Een Succes Factor Bij Esthetisch Fitness

30 reacties

  1. Sander schreef:

    Beste Fitnessjunk,

    ‘Bij voorkeur door een isotone sportdrank (rond de 7 gram koolhydraten per liter) te drinken.’
    Ik heb gekeken naar zelfgemaakte isotone maar dan krijg ik deze voedingswaarde:

    Voedingswaarde per 100 g:
    Energiewaarde 356 kcal 1488 KJ
    Koolhydraten 88.8 gram

    Aanbevolen gebruik:
    Mix per dosering 1 maatschep (35 gram) met 1 bidon (500 ml) water. Drink Isotone Sportdrank naar behoefte tijdens de training.

    Denk dat 7 gram koolhydraten per liter een typfout is? Of waar koop jij je Isotone?

    Mvgr,

    Sander

  2. Sander schreef:

    Beste Fitnessjunk,

    Goed artikel. Kun je me ook vertellen welke voeding/drank jij tijdens en na het trainen gebruikt? En waar bestel jij dit?

    Alvast bedank.

    Mvgr,

    Sander

  3. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Mike, uiteindelijk is het belangrijkst wat, hoeveel en het totaal aan kilocalorieën. Als je voedingsmomenten zijn uitgebalanceerd, maakt het niet veel uit. Ik zou na het sporten avondeten. Groetjes

  4. Mike van Dalen schreef:

    Beste fitnessjunk, Ten eerste wil ik zeggen dat jullie een zeer mooie site hebben, met plezier de site doorgelezen. Nu doe ik actief aan fitness, volg jullie splitschema van 4 dagen per week. Vanwege mijn werk kan ik niet op een optimale tijd sporten. Ik sport dan ook pas om half 7, nu is mijn vraag? Wat is nou beter het avondeten voor het sporte of na het sporten te eten? Ik eet 6 maaltijden per dag en heb om 4 uur nog een tussenmaaltijd. Graag hoor ik van jullie, Met vriendelijke groet, Mike van dalen

  5. Fitnessjunk schreef:

    Beste Randy, cutten kan als volgt worden gedefinieerd: Het afzetten van vet door een gecontroleerde daling van voedingsinname, waardoor het afzetten van spiermassa wordt geminimaliseerd. Zorg voor een negatieve energiebalans (calorische deficiëntie) ofwel een energietekort. Kijk eens naar het artikel cutten, de complete handleiding. Vriendelijke groet

  6. Randy schreef:

    Beste Fitnessjunk,

    Als je in je cut traint, dan neem ik aan dat je geen 8 tot 10 gram per kg lichaamsgewicht koolhydraten dient te eten, of op trainingsdagen wel? Of moet je op trainingsdagen dan lichtelijk je KH inname verhogen?

  7. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Thomas, een sportdrank kun je het beste zelf maken. Gebruik hiervoor dextrose poeder o.i.d.. Als je puur sport om spiermassa op te bouwen, kun je aardig wat suikers voor en na het trainen nemen. Dat kan zo oplopen tot 30 a 40 gram. Het voordeel van een sportdrank zelf maken, is dat je dus kunt berekenen hoeveel je nodig hebt, de juiste hoeveelheid en kan je nog meer voedingsstoffen (of supplementen) erbij toevoegen. Als het ware maak je dus een persoonlijk uitgebalanceerd pre-workout shake. Groeten ps: Ik zal snel eens naar de tekst kijken.

  8. Thomas schreef:

    Beste,

    Ik was benieuwd naar of er een fout in de tekst is gemaakt.
    ‘Bij voorkeur door een isotone sportdrank (rond de 7 gram koolhydraten per liter) te drinken.’
    Ik kan geen isotone sportdrank vinden met 7 gram suiker per liter laat staan 7 gram koolhydraten.
    Graag hoor ik van je of dit correct is en zo ja waar ik die isotone sportdrank kan kopen en als er zoals mijn vermoeden een fout is gemaakt hoor ik graag wat de goede gegevens zijn.

    Mvg,
    Thomas

  9. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Ed, het is maar net hoe ver je wilt gaan en wat je doel is. Als je niet aan wedstrijden mee doet, is dat prima. Maak anders een persoonlijk postworkout shake. Bv Whey, dextrose, banaan en/of brinta. Mocht je ook wat gezonde vetten erbij willen hebben, kun je een handje amandelen erbij nemen. Ik kan helaas geen hoeveelheden aangeven, aangezien deze moeten worden berekend… Groeten.

  10. Ed schreef:

    Mooi verhaal.. dank je voor de info
    Maar in dit verhaal ga je uit van een ideae tijd om te trainen en de tijd om daarna te eten
    Bij mij is dat helaas anders en kan ik tussen 20.00 en 22.00 uur sporten en om daarna dan nog te eten… dat is moeilijk.
    Ik neem aan dat als je net voor het sporten eet.. zoals ik het doe, en dan na het sporten een bak kwark en wat koolhydraad bijv een banaan eet dat je ook wel goed zit