De vetverdeling van vetweefsel bij een vrouw

10 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Petra, in veel gevallen ligt het aan de voeding. Uiteindelijk zorgt een goede combinatie van krachttraining en voeding de “doorslag”. Heb je een voedingsschema?

  2. Petra schreef:

    Ik train nu twee jaar en ik moet echt over een hobbel heen. Ik train mijn bovenlijf net zo zwaar als mijn benen, maar van boven ben ik zichtbaar gespierd en het onderstel blijft daar bij achter. Ik hoop maar dat je gelijk hebt en de laatste vetten met nog een half jaar doorzetten er net zo sportief uitziet als de bovenkant. Fijn artikel, thanks.

  3. Jasmijn schreef:

    Hoi Fitnessjunk,

    Zijn er bepaalde oefeningen waar je vooral de 3. Vetweefsel onder het draaigewricht (de “rijbroek”) traint? Zo ja welke zijn dat dan?

  4. Fitnessjunk schreef:

    O sorry, je had het over voeding. Vrouwen kunnen dezelfde verhoudingen aanhouden, alhoewel er wordt gesuggereerd dat vrouwen over het algemeen lager in koolhydraten ratio moeten gaan zitten. Mijn “ervaringen” in de praktijk, lijkt dit te bevestigen. Let wel, vrouwen hebben overwegend minder een totaal aan kilocalorieën nodig. Groetjes en nog bedankt voor de complimenten!

  5. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Topperke, vrouwen behoeven geen speciaal fitness schema! Lees het volgende artikel, krachttraining (programma) specifiek voor vrouwen.

  6. Topperke schreef:

    Hey, leuke site!staan veel nuttige tips op !
    Ik heb meerdere stukken gelezen ..heb je ook schema’s voor voeding specifiek voor dames die kracht sport beoefenen?
    Ik ben erg zoekende naar de juiste verhouding

    Thanks!

  7. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Roos, moeilijk te zeggen. Als je echt wilt weten of de samenstelling van je lichaam veranderd, zul je regelmatig moeten wegen en meten, om zodoende je vetpercentage/vetvrije massa te kunnen berekenen. Groeten

  8. Roos schreef:

    Nog even inhakend hierop; ik train niet overdreven vaak en zwaar (50 kg terwijl ik zelf 46 kg weeg). Ik heb dit eerder gedaan, toen werden mijn benen zeer slank. Nu heb ik het idee dat mijn verpercentage daalt (te zien aan mijn buik). Maar de binnenkant van mijn benen toch breder zijn geworden. Is dit dan toch spiermassa? En hoe kan een vrouw wel haar benen trainen zonder al te veel spiermassa te ontwikkelen?

  9. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Maria, die fitness vrouwen waarvan de benen strak zijn en de billen mooi gevormd, die squaten, vaak en zwaar. Dat is hun geheim :) De benen ogen wat “lomp” als er ook een laag vet overheen zit. Groetjes

  10. Maria schreef:

    Even een vraagje: Ik heb het idee dat Door het trainen van benen met zware gewichten je massieve benen krijgt, je weet wel van die voetbalbenen, bij mannen misschien mooi maar bij ons vrouwen juist niet, hoe kan je je benen zo trainen dat ze wel strak worden maar niet opgepompt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.