Het Effect Van Excentrisch Trainen Op De Spiermassa

5 reacties

  1. Fitnessjunk schreef:

    Hoi, je zult er een bankje of (stabiel) krukje bij moeten gebruiken. Je begint de oefening met de borst (kin) tegen de rekstok aan. Langzaam naar beneden laten zaken, los laten, opnieuw op het krukje staan, enz.

  2. Michel schreef:

    Beste fitnessjunk ik heb dezelfde vraag als jo

  3. Jo schreef:

    hallo fitnessjunk,

    in het artikel hierboven staat het volgende stukje: Deze techniek is heel geschikt als je niet over de kracht beschikt om je op te trekken aan een rekstok, maar wel om de daling te remmen. Het doel is de daling zo lang en zo vaak mogelijk af te remmen. De magie van zuiver excentrische inspanning is dat je snel meer kracht krijgt, zodat je uiteindelijk jezelf wel kunt optrekken.

    ik snap hieruit alleen nog niet hoe deze oefening er precies uitziet, zou je dat willen uitleggen?

    dank je wel alvast, ben benieuwd :-)

    groetjes jo

  4. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Sander, begrijp niet geheel wat je bedoeld, maar de eerste 2 ‘blokken’ van de linker rij zijn minder ontwikkeld? Misschien kun je deze vaker aanpakken. Leg de nadruk aan deze kant, 3 in de week (bicycle crunch) en 1 keer in de week de gehele buikspieren. Buikspieren zijn een van de weinige spieren die dagelijks getraind kunnen worden. Als een kant van de buikspieren door een bepaalde beweging/slag (batminton) is ontwikkeld , zou je ook dagelijks de betreffende beweging aan de andere kant van je lichaam kunnen doen. Dan zijn ze dus over 4 jaar gelijk! ;) Vriendelijke groet.

  5. Sander schreef:

    Beste forum,

    Na een tijd getraind te hebben ben ik nu toe om te gaan cutten. In het verleden heb ik langere tijd batminton gedaan. Dit is nu 4 jaar geleden maar daardoor zijn mijn abs nog steeds niet gelijk van.

    Wanneer je mijn abs verdeeld in de 8 delen gaat het om de bovenste 2 links. hoe kan ik dit het beste aanpakken?

    keep on the good work!
    ik heb al heel wat geleerd van jouw/jullie forum.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.