Menu spiermassa opbouwen

Een veel voorkomende fout die er wordt gemaakt als het gaat om spieren op te bouwen, is het volgen van krachttraining en voeding schema’s uit “spier” tijdschriften. Helaas zijn erg veel van die personen niet op natuurlijk wijze zo gespierd geraakt en/of zijn genetisch begaafd. Daarbij, zijn de schema’s vaak afgestemd op persoonlijke behoefte. Wat voor de één zorgt voor spierontwikkeling, kan bij de ander zorgen voor spierafbraak lees verder

De gemiddelde persoon heeft een andere aanpak nodig. Een die het opbouwen van spiermassa optimaliseert. En nog belangrijker is een aanpak die fysieke en mentale over-training voorkomt, door te veel te doen en te snel willen. De definitieve gids voor het opbouwen van spieren, is kennis op doen…
verberg intro

spiermassa opbouwenDe basiskennis van spiermassa opbouwen

Het opbouwen van spiermassa en kracht vereist een gebalanceerde combinatie van trainen, rust, herstel en de juiste voeding. Verder een ijzersterk doorzettingsvermogen, geduld en discipline! Er zijn vier prestatie pijlers die op elkaar moeten worden afgestemd om optimaal spiermassa te doen opbouwen.

bulken‘bulken’, de complete handleiding!

Het aankomen van spiermassa door een gecontroleerde stijging van voedingsinname, waardoor het aanzetten van vetweefsel wordt geminimaliseerd. Bulken! Hier, de complete handleiding.

progressive overloadHet effect van progressieve belasting op kracht en spierontwikkeling

Het is van belang dat een trainingsprogramma gebaseerd is op een aantal basisprincipes van periodisering. Een essentieel onderdeel daarvan is het principe van ‘overbelasting’. Door het gebruik van progressieve overbelasting, bouwt een atleet ‘werk’ capaciteit naar een steeds hoger niveau.

bodybuilding repsHoeveel herhalingen, voor maximale spiergroei

Er zijn verschillende trainingsfactoren van invloed op de ontwikkeling van spiermassa. Eén van die factoren is het aantal herhalingen dat je maakt in een set. De meeste sporters weten wel dat een hoger aantal herhalingen niet optimaal is voor een maximale ontwikkeling van spiermassa.

compound oefeningenCompound exercise VS Isolation exercise

Oefeningen die onmisbaar zijn in een goed ontworpen spier opbouwend fitness schema. Het gaat dan om “complexe” kracht oefeningen die meerdere spiergroepen en dus veel spiervezels aanspreken.