menu female specific

Wij krijgen regelmatig reacties dat deze site teveel gericht zou zijn op mannen. Daar zijn we het niet mee eens. Er zijn inderdaad fysiologische verschillen tussen man en vrouw, maar de informatie die op deze site staat, heeft betrekking tot beiden geslachten. Esthetisch gezien, verschillen de wensen van elkaar. Artikelen in vrouwen magazines zijn vaak marketing gericht en bevat veel aan onjuiste informatie. Fitnessjunk.nl distantieert. Progressieve krachttraining lees verder

is voor vrouwen de ultieme manier om een gezond, fit, strak verbazingwekkend fysiek te creëren. Als gevolg van regelmatige krachttraining met voldoende intensiteit “Lifting heavy weight”, treden er na verloop van tijd fysiologische aanpassingen op. Botten krijgen een hogere dichtheid, hormonale regulatie verbetert (een beter beheersbaar menstruatie periode), etc. Door krachttraining zal de spiermassa toenemen, waardoor de metabolisme zal toenemen, als gevolg er meer calorieën in rusttoestand worden verbrand. Verhoogde spierontwikkeling zorgt uiteindelijk voor mooie vormen en stevige rondingen aan het lichaam!

Vrouwen hoeven niet bang te zijn om er te gespierd uit te gaan zien. Naast krachttraining is het onnodig om urenlang cardiovasculaire oefeningen te doen, om een “vrouwelijke” figuur te behouden. De waarheid is simpelweg dat vrouwen niet de hormonale ondersteuning krijgen om zoveel spiermassa te kunnen ontwikkelen als mannen.

“Bonus Benefit of Lifting Heavy: want an awesome looking bodacious butt? Squat and deadlift heavy, end of story.”
verberg intro

krachttraining vrouwenVrouwen en een specifiek krachttraining programma

Kunnen vrouwen exact dezelfde (kracht) programma’s volgen als mannen? Zoals de meeste beginnende fitness/krachtsporters weten, reageren spieren op krachttraining. Die reactie, oftewel adaptatie gebeurd op een gelijke manier ongeacht het geslacht. Maar er zijn aandachtspunten waarmee rekening gehouden dient te worden.

vetverdelingDe verdeling van vetweefsel bij een vrouw

Een van de belangrijkste morfologische verschillen tussen de man en de vrouw is het bij de laatste in veel grotere maten aanwezige vetweefsel, dat haar spiercontouren verzacht, bot-uitsteeksels min of meer doet verdwijnen en zorgt voor de karakteristieke rondingen van haar lichaam.

krachttraining tijdens zwangerschapKrachttraining voor, tijdens en na de zwangerschap

Vandaag de dag zijn vrouwen ervan bewust dat krachttraining naast een gezond eetpatroon, de beste manier is om een mooi fysiek op te bouwen en/of te onderhouden. Het is logisch dat er vragen (daarbij komende bezorgdheden) oprijzen hoe krachttraining het beste kan worden aangepast, wanneer een zwangerschap ter sprake komt.

krachttraining borstgrootteReduceert de borstgrootte van een vrouw door krachttraining?

Krachttraining is zonder enige twijfel de meest effectieve manier om het lichaam te kunnen “tunen” en voor het ontwikkelen van een strak lichaam. Maar hoe zit het met de borsten? Als een vrouw niet van plan is zichzelf te gaan uithongeren of gebruik van anabolen steroïden, durft de “wetenschap” te zeggen dat vrouwen geen zorg betreft dat de borsten kleiner worden van krachttraining.

menstruatie krachttrainingHet uitblijven van de menstruatie door krachttraining

Het aantal vrouwen dat intensief aan sport doet is de afgelopen decennia enorm toegenomen. Op zichzelf is dit een positieve ontwikkeling, maar in combinatie met het huidige ideaalbeeld van het lichaam van de vrouw, lopen veel atletes het risico gezondheidsproblemen te ontwikkelen, waarvan menstruatiestoornissen er een van is.

Fitness Programma's VrouwenFitness programma’s specifiek gericht op vrouwen

Fitness training programma’s, speciaal ontworpen voor vrouwen. Het is voor een vrouw niet perse nodig om van deze schema’s gebruik te maken, maar aantal richten zich op ietwat specifiekere doelen.