High Intensity Interval Training

47 reacties

  1. Selina Spanjaard schreef:

    Hallo, Ik ben van 78kg naar 64 kg gegaan met een vetpercentage van 34 % naar 19%.
    Mijn voeding bestaat uit: 08uur eiwitshake met 2 crackers, avocado en een gekookt ei, 10uur eiwitshake met banaan, 13 uur 100 gram beef met 150 gram asperges, 15 uur 75 gram kipfilet met 100 gram asperges. 17 uur broccoli met kipfilet. Sport: 4x 1 uur kracht per week met aanluitend 30 min cardio op een hartslag tussen de 120-140. Nu is mijn vraag wat gaat er mis…? waarom krijg ik mijn vetpercentage niet lager?

  2. Fitnessjunk schreef:

    Beste Diether, als je voeding is uitgebalanceerd zal een dergelijke High Intensity Interval Training geen negatief effect hebben op de spieropbouw. Persoonlijk ben ik een voorstander om naast krachttraining minimaal een keer in de week aan cardio(vasculaire) training te doen. Vr gr

  3. Heidi schreef:

    Waar moet ik mijn HIIT training onder wegschrijven in mijn Polar A300? Heb het idee dat geen enkel standaard programma op mijn klokje de HIIT echt eer aan doet.
    (jaartje bezig met HIIT in de vorm van Bodyrock, fietsen en krachttraining. Gevolg: 12 kilo verloren en een gestroomlijnd lijf met goed ontwikkelde spieren zonder een vent te worden ;-) )

  4. Karre schreef:

    Beste,

    Ik ben geen beginner maar ik had nooit gehoord over hiit!! Ik zou er graag meer over willen weten.
    Ik heb hier alles goed gelezen, maar 1 ding weet ik nog niet… Welke oefeningen doe ik het beste met de intervallen.

    Alvast bedankt

  5. Diether schreef:

    Question,

    Ik doe 5 maal de week krachttraining, 2 maal hiervan doe ik na de krachttraining een HIIT looptraining van 20min. Mijn vetpercentage schommelt tussen 8-10% en ik doe de looptraining vooral voor conditie te bouwen en absoluut niet om af te vallen. Is 2 maal na krachttraining te veel/weinig, heeft dit een positieve/negatieve invloed op spieropbouw?

    Alvast bedankt!

  6. Golazoo schreef:

    Beste, Zou,ik wat meer info kunnen krijgen over de hiit? Ik wil graag beginnen met vet te verliezen met het Zesdaagse schema. Als ik het goed begrijp: eerst 5 minuten opwarmen en dan 20 minuten intensief? Kan het kwaad als ik langer intensief train? Of wanneer ik na het intensief trainen nog even op lage hartslag doortrain? Ik zou graag mijn spiermassa zoveel mogelijk behouden. Alvast bedankt!

  7. nancy janssens schreef:

    hoi
    ik ben bezig met transformatie en ga naar de fitness. en ben serieus bezig met voeding… en ik heb veel gehoord en gelezen dat interval training het beste is om vet te verbranden…
    kan ik dit best na mijn kracht training doen?? ik doe kracht en dan ga ik op een cardio toestel interval doen…20 min op de fiets bevoorbeeld met eerst opwarming en dan ga ik om de 5 min even serieus doorfietsen met wat heavy metal om het vol tehouden, want het is wel indd heftig…….interval beter na mijn kracht doen?? dan is toch mijn suiker laag en dan wat interval … bedankt op voorhand

  8. Fitnessjunk schreef:

    Miss C, beloof me dat je nooit meer aan die #@$!!&@ eiwitdieet gaat! Lees het artikel over een eigen persoonlijk voedingschema maken eens. Groetjes

  9. Miss c schreef:

    Hey allemaal!

    Zoveel gesport in mijn leven en 26 kg aangekomen door zwangerschap die er vervolgens er na de bevalling met een eiwitdieet van 800 kcal er de afegelopen 5 mnd niet afgingen. Nu een hometrainer gehuurd (ik ben te zwaar om hard te lopen helaas) en ik zit iedere dag 1,5 uur op dat ding. (-1100kcal in 1,5 uur want die klote kilo’s moeten (!!!) eraf. Aan doorzettingsvermogen geen gebrek!)

    Mijn vraag is als volgt. Kan ik dit “stom” fietsen afwisselen met HIIT? En hoe moet ik dit dan doen? Kan HIIT ook 2 x per dag? Ik ben iedere dag verdrietig omdat ik nog steeds in die rotzwangerschapsbroeken loop en mijn figuur helemaal weg is!

  10. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Emiel, ik weet niet veel van vechtsport. Maar boksers moeten mede hun conditie opbouwen/onderhouden door intensief tegen een bokszak te slaan, korte pauze, weer intensief tegen een bokszak slaan… Dat is in principe ook HIIT :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.