Fitness schema spierkracht opbouwen: Mark Rippetoe

Samenvatting fitness programma
Hoofddoel: Spierkracht opbouwen
Trainingsniveau: Gevorderd
Type training: Full body
Frequentie: 3 keer in de week

De workout is gebaseerd op een programma van Mark Rippetoe, het programma komt niet ter sprake in zijn boek ‘Starting Strength’. Het schema is ietwat “getweakt”, ter behoudt van esthetiek. Dit 5×5 schema is voor beginners en bouwt grootte en kracht. De oefeningen waarbij vermeld staat “alternerend”, worden om de week gewisseld. Aangeraden sets bevatten GEEN warm-up Sets.

Mark Rippetoe (Rare)
MAANDAG
FULL BODY
Oefening sets reps
Squats 3 5
Bench Press / Military Press (alternerend) 3 5
Chin Up 3 Failure
Toelichting: * Voeg gewicht toe als je meer dan 15 herhalingen kunt uitvoerem.
WOENSDAG
FULL BODY
Oefening sets reps
Squats 3 5
Military Press / Bench Press (alternerend) 3 5
Deadlift 1 5
Toelichting: ###
VRIJDAG
FULL BODY
Oefening sets reps
Lunges 3 5
Bench Press / Military Press (alternerend) 3 5
Pull Up 3 Failure
Toelichting: ###

3 Reacties

  1. Fitnessjunk zegt:

    Hallo Martijn, maandag-woensdag-vrijdag. :)

  2. Geert zegt:

    Dit is inderdaad niet het schema van Mark Rippetoe, maar ook niet het 5×5-programma (Stronglift 5×5 van Mehdi). Beide voorgenoemde programma’s gaan uit van 3x per week squatten en bevatten beide geen pull up’s of chin up’s. Mark Rippetoe gaat uit van Power Cleans en 5×5 gaat uit van Barbell Row’s. Pull ups of chin ups zijn – indien gewenst – toe te voegen aan deze programma’s (net als Dips).

  3. Martijn zegt:

    Er staat maandag , dinsdag en dinsdag.. Foutje? Welke dagen worden er bedoeld?

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.