Menu voeding en dieet strategie

Je wilt een gespierd lichaam, strakke billen of hoge sport prestaties leveren. Dan moet er behoorlijk goed op de voeding gelet worden. Het ‘dieet’ is een van de, al dan niet de belangrijkste factor om succes te boeken. Zeker voor de gene die op natuurlijke wijze droge spiermassa willen opbouwen of op een verantwoorde manier vet willen verliezen, waarbij zo min mogelijk spier verloren gaat. Zonder de juiste voeding die je zware training ondersteund, zul je worden beperkt met dat wat je graag wilt bereiken. Uitgebalanceerde voeding is de sleutel tot succes lees verder

of je nou een bodybuilder bent of gewoon iemand bent die wil afvallen, omdat je met een goed dieet de stofwisseling kan verhogen en/of spierherstel kunt optimaliseren. Op het juiste moment de juiste voedingsstoffen innemen kan het verschil maken tussen opbouw en afbraak als reactie op training. Verdiep je dus niet alleen in voeding, maar ook in ‘nutrient timing‘.
verberg intro

nutrient timingDe wetenschap van Nutriënt timing

Op het juiste moment de juiste voedingsstoffen innemen kan het verschil maken tussen opbouw en afbraak als reactie op training.

macronutrientenDe perfecte macronutrienten verhouding

Om flink wat spiermassa te verkrijgen of om aanzienlijk verlies aan lichaamsvet kwijt te spelen, moeten er in het lichaam behoorlijk wat hormonale processen plaatsvinden…

Fitness VoedingLeer hoe je een persoonlijk voeding schema maakt

Je kan een voedingsschema niet zo maar kant en klaar ergens vandaan halen! Voedingsschema’s zijn persoonsgericht, en verschillen ook per persoon. Iedereen verschilt in factoren die …

Fitness VoedingDe Functie Van Voedingsstoffen

Voor de opbouw, het in stand houden en het herstel van het organisme evenals voor de aanbreng van energieleverende- en beschermende stoffen heeft de mens voedsel nodig.

Fitness VoedingHet belang van een goede hydratatie voor (kracht)sporters

De meeste duursporters zijn ervan doordrongen, maar krachtsporters nog lang niet allemaal. Veel krachtsporters weten nog niet dat het onttrekken van vocht aan het lichaam de prestaties vermindert.

Fitness Voedingkoolhydraten, hypoglykemie en glycemische index

Koolhydraten remmen eiwitafbraak (remt afbraak van eigen lichaamsweefsels zoals spierweefsel). Koolhydraten als bouwstof en startmotor voor de vetverbranding.