Droog trainen: Het Fitnessjunk Cutten Protocol

81 reacties

  1. Tatiana schreef:

    Hallo,
    Ik ben 1m62 en weeg 60 kilo en heb een vetpercentage van %25 graag wil ik mooi afgelijnd zijn , spieren die lichtjes zichtbaar zijn ik heb een trainingsschema en voedingsschema gekregen van 1550 kcal waarvan ik 6 x per dag moet eten nu vraag ik mij af ga mijn gewicht ook dalen of gaat enkel mijn vetpercentage dalen ?

  2. Emiel schreef:

    Hallo mijn naam is Emiel Rol ik ben 21 jaar weeg 77,1 en wil graag droog trainen maar weet niet hoeveel calorieen ik in moet nemen en wat voor koolhydraten, eiwitten en vetten ratio daar voor moet gebruiken

  3. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Selena, kijk eens naar de macronutriënten verhoudingen in het artikel. Zorg dat je koolhydraten inname ‘complex’ zijn, denk bijvoorbeeld aan zilvervlies.

  4. Fitnessjunk schreef:

    Hoi Julia, begin rustig aan. Eerst 200 en kijk hoe je lichaam daar op reageert.

  5. Selina schreef:

    Ik wil graag cutten zit al een tijdje op 20% maar wil naar de 15% toe. Ik ben een vrouw van 28 jaar weeg 66 kg en mijn lengte is 174cm.
    Mijn trainingsschema ziet er als volgt uit: -DELETE-

    Ik blijf er nogal fluffy uitzien maar wil meer definitie meer lijnen zien dus strakker worden.
    Iemand enig idee waar het mis gaat? en mij kan adviseren wat te doen?
    Bedankt!

  6. Julia schreef:

    Hoi,

    Ik ben al vrij lang bezig om mijn vetpercentage naar beneden te halen maar dit nog niet helemaal lukken. Ik kom net op deze site terecht en vind het allemaal goed klinken, dus ga beginnen aan krachttraining (deed hiervoor alleen cardio..)
    Betreft voeding vraag ik me alleen af of ik dan meer moet gaan eten. Volgens de berekening zit ik rond de 1800 aan behoefte, maar ik zit al lager denk ik, eet al een hele tijd minder omdat ik wilde afvallen. Kan ik nu het beste die 200/500 eronder gaan zitten, of is er een gevaar dat mijn lichaam al gewend is aan de lage calorie-inname? Het trainen is bij mij geen probleem, maar heb wel moeite met hoe het eten aan te pakken. Hoor het graag!
    Groetjes

  7. Melvin schreef:

    Hallo ik ben melvin 32 jaar 81 kilo vet gehalte 12% sport 4 keer per week en heb een lichte baan waar ik weinig tot niks doe wat is mijn energie behoeften nu ?

  8. Fitnessjunk schreef:

    Hallo Ridge, de calculator doet het bij mij gewoon. Ik heb het getest op verschillende webbrowsers, op een desktop en smartphone. Waar maak jij gebruik van?

  9. ridge schreef:

    beste,

    als ik de energiebehoefte calculator gebruik, alles invul en dan op bereken klik blijft er op komen : NaN.
    heb het al meerdere keren geprobeerd maar blijft erop komen?

    groetjes, ridge

  10. Fitnessjunk schreef:

    Beste Roos, waarom gebruik maken van “fitdinges” als je wordt begeleidt door een voedingsdeskundige! :) Als je hard traint gaat je energieverbruik ook omhoog, dus… Ik ben voorstander de oldskool methode en geen bullshit. Wegen/meten is weten, en daar naar eten. Met de huidplooi meting, heel simpel en overigens het meest accuraat. Stem daar je voedingsbehoefte op af.

    Wat je ook doet, maak gebruik van een methode zodat je een referentie punt hebt en kan gaan finetunen. Jouw lichaam bepaald uiteindelijk de juiste berekening :)

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.